A mindent megmentő szabályzat
Nem is olyan régen elértem pályám csúcspontjára, legalábbis azt hiszem, számomra már nem igen menetel innen felfelé az út. Elfoglaltam egy nagyvállalat ügyvezetői pozícióját. Mindenki arról álmodozik, hogy karrierje elején kitűzött céljait szépen fokozatosan megvalósítva, elér majd pályájának csúcsára, ahonnan már nem igazán tud kitűzni magasabb célokat. Természetesen a fejlődés mindig igény marad, mindig igyekszik majd az ember jobban és jobban teljesíteni, újításokat behozni a vállalat életében, egyre modernebb és jobb vezetést kialakítva.
Ez nálam sem volt másképp. Sok időbe telt, még kialakítottam a vállalat új szabályrendszerét, beszámoltatási útjait, felelősségi köreit. Természetesen hagytam elegendő időt a kollégáknak a változás megszokására, illetve mindent elkövettem azért, hogy kényelmesen és jól érezzék magukat az új szabályok kialakítása közben is már. Elég jól haladtak a folyamatok, mondhatni elégedett voltam. Ahogyan a nagykönyvben meg van írva, felvettem a kapcsolatot az összes külsős szolgáltatóval. Mindenkivel, egyesével és személyesen átbeszéltük a feladatokat és teendőket. Egyetlen egy terület nem volt számomra megbízható szolgáltatóval ellátott, a munkavédelem.
Itt nem csak szakmai hiányosságokat fedeztem fel, hanem egyszerűen már az alap kommunikáció sem volt számomra megfelelő a szolgáltatótól. Úgy döntöttem váltok. Kerestem egy másik partnert, aki már a kezdetektől nagyon lelkes és segítőkész volt. Elmondta, hogy szinte semmilyen belső szabályzat, intézkedési terv vagy oktatási anyag nem volt személyre szabott eddig a vállalatunknál. Mindennek addig persze nincs is jelentősége, míg nem indokolja valami ennek meglétét. Nálunk azonban hamarosan bekövetkezett egy üzemi baleset. Az egyik munkásunk a szabályokat figyelmen kívül hagyva végezte munkáját, és sajnos mentőt is kellett hívni hozzá. Sérülései nyolc napon belül gyógyulnak ugyan, de ilyen esetben egy hatósági ellenőrzés során átvizsgálják a céget.
Hála a jó égnek szabályba volt minden fontos dolog foglalva, így nem kaptunk sem bírságot, sem megrovást. Nem is tudom elképzelni mennyire hurcolták volna meg a vállalatot és vele együtt engem is, ha nem lett volna pontosan és világosan leírva a szabályzatban az esethez kapcsolódó eljárásrend. Életem egyik legjobb döntése volt szolgáltatót váltani.